Tänään siis kävimme kauan odotetussa varhaisultrassa. Voi kuinka minua jännitti, siis ihan älyttömästi. Lääkäri kyseli ensin onko ollut mitään oireita. Kerroin lisääntyneestä väsymyksestä ja lääkäri hymyili "Se on tosi hyvä oire. Yleisin oire ensimmäisen 10 viikon aikana on juuri tuo väsymys." Hienoa! Koska mulla ei ole ollut mitään vuotoja ja rinnatkin on hieman muuttunu, lääkäri oli hyvin tyytyväinen ja minä myös. Vihdoin päästiin ultrattavaksi. Makasin jännittyneenä katse katossa ja odotin tuomiota. Lääkäri laittoi kätensä polvelleni ja sanoi "täällä on upeita uutisia!" Riemunkiljahdus siinä sitten pääsi, hymy valtasi kasvot ja kyynelkin ilmestyi silmäkulmaa. Lääkäri näytti kuvaruudussa näkyvän kuvan miehelleni ja selitti mitä on missäkin ja näinhän minäkin sen pallon jonka sisällä oli jotain jonka sisällä vilkkui pieni piste. Sykekin oikein näkyi. Olen taivaissa! 

Lääkäri onnitteli ja kirjoitti äitiyskorttiin raskauden tähänastiset tiedot. Uskomatonta, minulla on ÄITIYSkortti!! Pituutta pikkuisella masuasukilla on 8,2 mm ja raskausviikkoja ultran mukaan on 6+5 eli juuri niin kuin pitääkin, aivan aikataulussa. Lääkäri kehoitti soittaan mahdollisimman nopeasti ÄITIYSneuvolaan ja varaan aikaa. Tein työtä käskettyä ja neuvolaan mennään sitten maanantaina 21.12.