Olen jo monta viikkoa odottanut selviä tuntemuksia vauvan liikkeistä/potkuista. Valitettavasti en ole oikein mitään merkkejä vauvan liikendinnästä saanu. Joskus, ihan muutaman kerran, olen tuntenut jotain, mutta ehkä se olikin vain mun oma vatsa. Olen lueskellut monesta lähteestä kuinka vauvan liikkeet olisi voinut tuntea jo useita viikkoja sitten ja nyt pitäisi jo muka tietää vauvan rytmi yms noiden liikkeiden perusteella.... no hö! mä en tosiaan ole tuntenut mitään ja siksi huoli vauvasta kasvoi ja kasvoi. Onneksi eilen illalla tv:tä katsellessani tunsin jotain. Sanoinkin miehelleni että nyt kyllä vauva potki. Se ei voinut olla mitään muuta. Tänään lähes koko aamun ja aamupäivän tunsin aina silloin tällöin samoilla kohdin saman tyyppiset liikkeet. Aivan uskomatonta! Viimeksi just pari päivää sitten valitin miehelleni huolissani kun en mä mitään tunne ja nyt saankin nautiskella aivan selkeistä tuntemuksista ja vielä oikein ruhtinaallisesti. Ihanaa, että pikkuinen sieltä viestittelee olemassaolostaan!

Kävin tänään taas keskusäitiysneuvolassa ja sain nauttia masuasukin huippushowsta. Pikkuinen oli siis aamupäivästä asti touhuissan joten keskipäivällä saatiin ultrakuviin liikkuvainen pienokainen. Nyt vähän paremmassa asennossa kuin viimeksi joten ultraaja kehui näkymää hyväksi. Vauvan kaikki rakenteet OK ja mittausten mukaan painoa pikkuiselle olisi kahden viikon aikana tullut hyvät 99 grammaa. Eli sikiön paino nyt 434g. Ja ei ihme, että olin tuntenut liikkeitä. Vauvan oli lähes kaksin kerroin, peppu alhaalla ja jalat vartalon edessä vatsaani esim. kantapäillään potkien. Aikaisemmin vauva oli niin, että potkut ilmeisesti osuivat kohdunsuulla sijaitsevaan istukkaan ja istukan vaimentavia potkujahan on paljon vaikeampi tuntea... Niin ja tänään vahvistui komeasti sekin että poikavauvahan meille on tulossa.